Oldalak

2016. április 29., péntek

Tanulom



Ma olyan szép nap van, egyike azoknak, amikor táncolni van kedvem. Mert hiszem, vallom és úgy is élem az életemet, hogy csak a napos oldalon érdemes! Minek foglalkozzunk a negatív dolgokkal, ha változtatni nem lehet rajta. Inkább figyeljünk arra, amin lehet és változtassunk, ha kell. Igen bölcs. Magam is bólogatok, amikor felmondom a napi mantrámat. Tényleg így élek! Kapom jobbról, kapom balról, hogy milyen nyugodt, kiegyensúlyozott, harmonikus a kép, amit nyújtok. Igen, így érdemes
De ha így van, akkor miért ver le a lábamról hetekre egy kis influenza, hiába a gyógytea, a joga, a gyömbér, citrom és bármilyen más varázslat. Bizony van úgy, hogy szorul a torkom, nem hallok, köhögök.
Pedig életem napfényes, a párom, gyermekem egy csoda. Táncolhatnék is.
És szoktam is táncolni, csak nehezen viselem, hogy a kisfiam időnként (inkább gyakran?) beakad valami negatív sorozatba. Főként reggel - valójában a nap bármely szakában – előfordulhat, de csakis akkor, ha velem van. Valahogy rákattan egy „ez nekem nem jó!” hangulat és bármivel próbálkozom, bármilyen irányba fordulunk nincs kiút. Addig képes húzni ezzel, amíg ki nem akadok. Ilyenkor jön a leülök vele szembe, és elmondom a magam kis mantráját – Drágám, amin nem tudsz változtatni, azon vagy nevess vagy kerüld el! Persze, ez hol ilyen - hol olyan hangnemben hangzik el. Igen ezen mindig kiakadok! Miért van ez? Mi ez a negatív viszonyulás? Honnan?
Külső szem kellett ahhoz, hogy rálássak: a gyerekem egy igazi jó gyerek (ezt persze tudom, ezerrel, de ennyire?), a harmóniám megőrzésén dolgozik: annyira beszorítottam magam a minden szép és jó sarokba, hogy lassan felborul a világom! Nem, az élet nem szép és jó, és nem elviselhetetlen és fájdalmas! Az élet mindez egyszerre. És ha én ezt nem akarom tudomásul venni, van egy kis lény, aki annyira szeret, hogy megtesz mindent velem és helyettem, hogy ez elérjen hozzám. Értem majd ő hozza azt, amit foggal-körömmel el akarok kerülni.
Hiába a sikító félelem, az árnyékos oldaltól egyre jobban növekszik bennem a rémület is, hogy örökül fogadott gyermekem nem lesz képes a pozitív életszemléletre. Direkt módon nincs ebbe jogom beleszólni; el kell engednem, legyen az ő döntése. Én nekem az a feladatom, hogy megengedjem neki, hogy szeressen engem annyira, amennyire én szeretem őt és hogy akár a „Anya ez nekem nem jó!”-t is felvállalja azért, hogy visszabillenjünk egyenesbe!

Tanulok. Most, amikor azt hittem, hogy már kész vagyok. Kész vagyok mindenre. Kész vagyok az életre és arra is, hogy felelős szülő legyek. Igen, újra tanulnom kell. Nem könnyű elfogadni, de dolgozom azon, hogy levegyek valamennyit a gyermekem értem vállalt terhéből, hogy jusson neki is a derűből, és ezért elismerem: néha tud az élet nagyon szahar lenniJ
(…de ezen majd változtatunk…)
Köszönöm gyerekem!
lejegyezte ebarátnőm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése