Oldalak

2015. május 20., szerda

A víz nem játék!



Nyugtalan éjszakám volt, valami nagyon rossz ízűt álmodtam. 
Többször felriadtam; egyszer még a konyhába is kimentem, engedtem a csapból egy pohár vizet és kortyoltam belőle, hátha ez segít. De nem segített. Reggel a fürdőszoba tükörből kialvatlan, karikás szemű énem nézett vissza rám, amíg a zuhanyrózsából teljes erővel ömlött a víz. Hadd ömöljön, hadd melegedjen, hadd párologjon - mondtam magamnak a tükörben - a gőz jót tesz a bőrömnek. Aztán csak álltam a zuhany alatt, engedtem végig csurogni a testemen a kellemes meleget, azt hittem, le tudom mosni magamról az álmot. Nem sikerült. Teát főztem, összedobtam a gyerek uzsiját, de annyira szórakozott voltam, hogy kétszer vagy háromszor is megmostam az almáját. Még akkor is az éjszakai álmomon járt az eszem, amikor indulás előtt elmosogattam, s fényes csillogóra öblítettem az edényeket.

Aztán elindult a napi verkli, és ahogy magával ragadott, elterelődtek a gondolataim, a feszültségem is felengedett, de csak azért, hogy a hazafelé úton, egy óvatlan pillanatban beugorjon: előző este barangoltam a neten és rátaláltam egy képre. Aztán egy egész sorozatra.

És beugrott! Álmomban ott jártam. Magára a történetre nem emlékszem, de a kiszáradt folyómeder ijesztő volt. Mindenütt homok, ameddig a szem ellát, sehol egy kis kék vagy zöld.

Tehetetlennek éreztem magam és tudtam, hogy ez nem játék.
Mert a víz, bármilyen játékosnak is tűnik, egyáltalán nem játék!

Már eddig is tudtam, hogy a bőrömnek egyáltalán nem tesz jót, ha naponta lemosom róla a védőréteget; a gyerekem is tudja, hogy csak annyi vizet öntsünk magunknak, amennyit megiszunk és a nagymamám se mosogatott soha folyó vízzel, mert a víz az kincs. Nem az enyém, nem a mienk, hanem a gyerekeinké és a gyerekeink gyerekeié. S bár látszólag korlátlanul rendelkezésünkre áll, hát jobb, ha tudjuk: készleteink végesek! 
Az álmomnak nem lett feloldása, csak a tudat maradt meg, hogy valamit tenni kell, leginkább odafigyeléssel. 

Hát tegyünk róla, hogy sose kerüljön többé senki az én rémálmomba  – az álmomba …, amit már valaki le is fotózott.
Erről szóló művészi dokumentumok, problémafelvetés és megoldások:

lejegyezte: ebarátnőm

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése