Oldalak

2014. december 17., szerda

Legkedvesebb - legborzasztóbb...

...karácsonyi ajándékom.

Annyi, a szívemnek kedves, emlék jelenik meg lelki szemeim előtt, ha a gyermekkori karácsonyi ajándékokra gondolok. És az ajándékokon túl előkerülnek a fények, illatok… Apukám és anyukám sürgölődése reggeltől a konyhában… a sok karácsonyi mese a tévében… a fenyő díszítése… illata, és fényei, majd az öröm az arcunkon miután belépünk a világító karácsonyfához öcsémmel, és kibontjuk az ott sorakozó ajándékokat.

Mi általában hetekkel az ünnep előtt igyekeztünk megtalálni a nekünk szánt ajándékokat szüleink biztosnak hitt rejtekhelyeiről. De mégis mindig sikerült meglepniük.
Amire kristálytisztán emlékszem a sok-sok kedves ajándék közül, és melegséget érzek belül, ha rágondolok, az egy nyakláncos quarc óra. Hogy miért pont ez?...nem tudom, de itt van előttem. Bár jobban vigyáztam volna rá...

Aztán gyermekeim születése után, mint minden szülő megélhettem a gyermekkoromban elmaradt ajándékok sorát. Mivel mindig szerettem az autókat és elektromos játékokat, így párom fiús játékait is örömmel fedeztem fel. És mint sok anyuka és apuka a karácsony nagy részét a csoda játékok összeszerelésével töltöttük. Míg a lányok órákig képesek voltak eljátszani egy üres dobozzal, egy színes papírdarabbal, addig anya és apa az ideg összeomlás szélén állt a bonyolultnál bonyolultabb útmutatók böngészése, a játékok összeszerelése közben. 

A legborzalmasabb ajándékot a férjemtől kaptam. Talán a házasságunk első évének karácsonyán történt, amikor is anyukáját bízta meg egy hálóing vásárlásával. Anyósomnak sikerült visszamenni az időben, és kiválasztania egy XIX. század végi, szép, virágos, nyakig gombolható, flanel hálóinget (azóta is kérdés hol tudta beszerezni?). Mikor kibontottam és megpillantottam, bárhogy is szerettem volna titkolni döbbenetem és nem tetszésem férjem előtt, sajnos ez nem sikerült. Párom szerencséje, hogy más is volt a tarsolyában, mármint a fa alatt, és soha többet nem kérte meg ajándékvásárlásra az anyukáját.

Ugye milyen jó visszagondolni a régmúlt karácsonyaira? Jövőre pedig, így vagy úgy, de jó lesz emlékezni az ideire. Mindenkinek szép emlékezést. Jövőre ugyanitt…

kép forrása: internet

 
lejegyezte: tintaflinta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése