Oldalak

2014. június 14., szombat

Vándorsólyom kisasszony


Legelőbb egy interjút hallottam a rádióban a fordítóval, aki egyrészt nagyon szépen beszélt, másrészt nagyon nagy kedvet kaptam attól, amit mondott, a könyv elolvasásához… talán túl nagyot is… ez lehetett az oka annak, hogy rögtön megvettem, de egy ideig csak édesgettem a szememmel ezt a KÜLÖNLEGES könyvet– azt hiszem nem akartam csalódni… Jelentem nem csalódtam! Vagy mégis?

A könyv, amiről mesélek: Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei (2011) Fordította: Gálvölgyi Judit

Nem, nem csalódtam! Igen, hiszem, hogy a fényképekben benne van a fényképezett lelkének egy darabja. (Kérdés, hogy manapság, amikor száz- és ezerszám készülhetnek és készülnek a képek, mi marad a fényképezettek lelkéből…, vagy lehet, hogy azért válnak a nagyon sokat fényképezett hírességek lelketlenné…? hm… )
A könyv gerince, a képek, tényleg különlegesek, persze a képek mindig különlegesek! A fényképek is! Mert mindenik mögött ott van egy történet, egy lélekdarab, amit lehet és érdemes felfejteni és összefűzni, összefonni akár egy történetté is. Hát ez történt – komoly kutató munka, megszállott jó barátok, és egy ötlet, hát ebből lett a varázslat a felnőtt-mese, amelyet jó volt végigkövetni. Persze a serdülés egy nagyon nehéz időszak, segíteni illik és kell és jobb így – akár Szederbor, akár Harry Potter, akár Vándorsólyom kisasszony:) módra, mert ugyanazt mindenki másképp csinálja! És ezt nagyon fontos, hogy megtartsuk emlékezetünkben, az eljövendők érdekében is!

Valahogy mégis van csalódás. Csak ennyi? Egy kis mágia?


Az ölet biztosan zseniális! A könyv pedig szép – és ez manapság nem olyan gyakori ám! Egyrészt képes:) – másrészt különleges papírra nyomtatták, és a grafikai betétek is varázsaltosak. Tényleg szépek és izgalmasak ezek a régi, különleges képek! Ez igen! … és nem!

Az Íróról:



A Könyvről:

A Könyv utóélete:

lejegyezve: 2012 március 13-án
  
Azóta sok víz folyt le a Dunán. Volt már néhány Ünnepi Könyvhét. Ez a könyv meg vezetett népszerűségi listákat, olvasták és írtak róla, sőt a megfilmesítési jogaiért is igen komoly harcok voltak, amit aztán Tim Burton nyert meg (lásd a harmadik linket). Akkoriban az volt a hír, hogy a film 2013 második felében jelenik meg.

Ti hallottatok róla?


lejegyezte: ebarátnőm

A kép illusztráció részlet a könyvből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése