Oldalak

2014. április 21., hétfő

Húsvéti sonka, másképp…

Ha húsvét, akkor sonka! Sonka füstölve, sonka natúr, sonka szelve, sonka kockázva és sonka foszlósan. Az se csoda, ha erről néhányunknak beugrik a Sonka, sonka című filmaszatira (Jamón, Jamón (1992) rendezte: Bigas Luna), bár a film cselekménye egész más irányba mutat, de erről talán majd máskor.

Én nagyon szeretem a sonkát és a család is. Egy időben nagyon következetesen ugyanazt, minden évben ugyanúgy készítettem el – hozzá tartozott az ünnepi ceremóniához. Aztán vagy az ízlésünk változott vagy csak már jól megvolt, hogy milyen is az ünnep, elkezdtem variálni.


Egy dolog nem változott: soha nem bírtam kiszámítani, hogy mennyi legyen az annyi, s mivel biztonsági játékos vagyok alapból, gyakran maradt a hűtőben az isteni sonkából, de harmadnap már sosem volt ugyanolyan. És valljuk be őszintén, hiába a nagy szerelem, ilyenkor már elég volt a szokásos sonka, főtt tojás, mustár, torma variációból.



Nos, ilyen esetekre tessék, egy sonka, egy kicsit másképp:
Mi is kell, hogy legyen otthon?

  • egy csomag spagetti tészta,(de lehet orsó, masni, copfocska…)
  • tejszín 2 doboz (én egy főző és egy habtejszínt használtam)
  • egy csomag fehér spárga (lehet zöld is, ízlés szerint)
  • olívaolaj (nyilván lehet étolaj is)
  • fokhagyma kb. 3-4 gerezd
  • reszelni való sajt
  • majoránna, só, bors, ízlés szerint
  • az elmaradhatatlan főtt sonka
  • extra: ha véletlen van otthon kockázott bacon szalonna, akkor egy kisebb maréknyi jól megbolondíthatja
Íme:
A tésztát bő sós vízben egy kanál olajjal feltesszük főni. A spárgát megpucoljuk, fás részeit levágjuk, majd puhára pároljuk. Ezt tehetjük párolóedényben, vagy kevés sós vízben, egy lábasban is. Amíg a spárga párolódik, addig készíthetjük a többi hozzávalót. Lábasban olíva olajat melegítünk erre dobjuk, a kockázott szalonnát, amíg picit megpirult. Ne süssük keményre, rontja az összhatás. Jöhet a fokhagyma apróra darabolva, megszórjuk majoránnával, őrölt borssal. Erre rádobjuk a főtt sonka felkockázva, majd a kész fél centis darabokra kockázott párolt spárgát is hozzá öntjük amint az elkészült. Átforgatjuk, majd jöhet tejszín. Ha szükséges vagy ízlés szerint hinthetünk még rá majoránnát, sót. Most már csak összeforraljuk az egészet. Ha a tészta kifőtt leszűrjük és jöhet a tálalás.
A tányérra főtt tésztát halmozunk, rá a tejszínes sonkás spárga majd egy kis reszelt sajt, ha ügyesek és gyorsak voltunk ez utóbbi gyönyörűen ráolvad.

Jó étvágyat mindenkinek!


lejegyezte: tintaflinta


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése