Oldalak

2014. február 5., szerda

Egy női vezető, aki tetszik nekünk: Mireille Guiliano


Mireille Guiliano több mint 20 éven keresztül volt a Veuve Clicquot luxus pezsgőmárka szóvivője, az LVMH felsővezetője, és a Clicquot Inc. Igazgatója. Stílusa, eleganciája, életszeretete és tapasztalatai révén sokunk előtt állhat példaképként. Ma leginkább könyveiről, A francia nők nem híznak vagy A francia nők karriert csinálnak című írásairól ismerhetjük. A francia nők nem híznak című könyvében tanúbizonyságot tesz a jó ételek, a pezsgő, a csokoládé és a romantika iránti szeretetéről. A könyv bestseller lett sok országban, és eddig 37 nyelvre fordították le.

Vezetése alatt a Veuve Clicquot piaci részesedése Amerikában az egy százalék alatti értékről több mint 25%-ra emelkedett. Stratégiai megközelítését az ultra-prémium márkák pozicionálásáról és fejlesztéséről gyakran idézik.


A kezdet azonban számára sem volt könnyű. Szerelmét, későbbi férjét követve érkezett New Yorkba, ahol eleinte fordítóként dolgozott, de később úgy érezte, nem ez volt az, amire igazán vágyott. Bizonytalan volt és szorongott, miközben próbálta kitalálni, merre menjen tovább. Személyes SWOT analíziseket készített, és a férje segítségével végül ráébredt, hogy legfőbb szenvedélyei a gasztronómia, a bor és az utazás. Miután ez világossá vált, minden könnyebb lett egy kicsit. Nem sokkal később megpályázta az első PR pozíciót egy olyan cégnél, ami a pezsgőipart promotálta. Itt végigjárta a ranglétrát, majd a Veuve Clicquot felkínált neki egy állást az Egyesült Államokban, ahol új üzletet indítottak.


Amikor megkérdezték a döntéseiről, azt felelte, hogy legtöbb és legjobb döntése nagyon is kockázatos volt. Az új üzletág indításáról az Egyesült Államokban többen megpróbálták lebeszélni, és ugyancsak kockázatos volt az elköltözés Franciaországból. Az ő véleménye azonban az, hogy ha nincs kockázat, nincs jutalom sem. Mindig feltette magának a kérdést, hogy mi lehet a legrosszabb? A válasz általában soha nem volt olyan szörnyű, hogy ne lépje meg, amire vágyott.

Amikor megkérdezték tőle, hogy ha egyetlen tulajdonságot vagy készséget kellene megemlítenie, ami a legtöbbet segített az üzleti sikerekben, mi lenne az, azt felelte, hogy a személyes tulajdonságok, amik segítettek neki abban, hogy egyre feljebb kerüljön a vezetői pozíciókban: a jó kommunikációs készség, az a képesség, hogy a dolgok egyértelműek és egyszerűek legyenek (stratégia, vízió, célok), a döntésképessége, hogy akár kemény döntéseket is meghozzon, és a kockázat tűrő képesség. Segített továbbá az is, hogy lojális volt a céghez, tehetséges embereket vett fel (és nem alkalmazott kézi irányítást velük szemben), magabiztosság, integritás, őszinteség, következetesség, és a humorérzék megőrzése. Természetesen vastag bőrre is szüksége volt.

A férfias üzleti világban azt tanulta meg, hogy nőként sokkal keményebben és okosabban kell dolgozni, mint bárki másnak, ha sikerekre vágyunk. A legjobb módja annak, hogy előrébb jussunk az, ha kiemelkedő munkát végzünk. Rendkívül fontos, hogy nőként hatékonyan kommunikáljunk a férfiakkal pl. a nők hajlamosak többet beszélni, míg a férfiak szeretnek az üzletben gyorsan a lényegre térni. A férfiak üzleti világában a világos és következetes viselkedés segít a nőknek abban, hogy észrevegyék őket.  Mireille ugyanilyen jelentőséget tulajdonít az etikettnek és a megfelelő modornak.

A magánélet és munka egyensúlyának megtalálása számára sem volt mindig egyszerű. Mireille az évek alatt rájött, hogy mennyire fontosak számára az apró dolgok, amelyeket csak magáért csinálhat. Ezek a dolgok nem csak az adott pillanatban segítenek, hanem a hosszú távú eredményességben is. Például minden reggel 20 percet sétál a reggeli előtt. Ez az ő „zen” ideje, és az egyik legfontosabb stratégiája a kiegyensúlyozottsághoz. Az idő során azt is megtanulta, hogy hogyan lehet az utazási stresszt minimalizálni és szabályokat állított fel annak érdekében, hogy elég időt tudjon a férjével tölteni. Még amikor mindketten sokat utaztak is, megállapodtak abban, hogy soha nem töltenek öt napnál többet külön. Rengeteg tervezésbe és erőfeszítésbe került ennek kivitelezése, de a jutalom – a házasság egészségének megőrzése – mindent megért. 

Mireille ma szívesen ad elő az üzleti életben szerzett tapasztalatairól, borokról, pezsgőről, gasztronómiáról és életstílusról. Tévé műsorokban szerepel, beszélget és főz, és újságokban jelennek meg írásai.

Franciaországban született, ahol szakácsok, séfek és étteremvezetők között nőtt fel vidéken. Párizsban, a Sorbonne-on tanult francia és angol irodalmat valamint nyelveket. Angol és német fordító, tolmács diplomával rendelkezik. Ezen kívül beszél olaszul és még néhány másik nyelven.

Amerikába először cserediákként érkezett, most azonban már Manhattanben él férjével, aki a New York Institute of Technology elnöke.

Mireille szenvedélyesen szereti a jó ételeket, borokat, és azt mondja, hogy kedvenc időtöltése a reggeli, ebéd és vacsora.


Forrás: Mireille Guiliano: A francia nők karriert csinálnak, Athenaeum Kiadó, 2010., www.mireilleguiliano.com



lejegyezte: szemfény

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése